Home Nieuws Zo trek je meer bezoekers op je website

Zo trek je meer bezoekers op je website

Nieuws 31 oktober 2021

Zo trek je meer bezoekers op je website

31 oktober 2021
Nieuws
Demi van Opstal

Weet jij al hoeveel bezoekers je op jouw site hebt? Want meer bezoekers levert veel voordelen op. Hierbij onze best-practices voor het verkrijgen van meer websiteverkeer voor jouw website of webshop.

Met een website laat je jouw product of dienst aan het publiek zien. Daarom is het van belang dat die bezoekers ook echt naar jouw website komen. Daar heb jij zelf grote invloed op. Duik eerst de data in om inzicht te krijgen in je bezoekersaantallen, bijvoorbeeld met Google Analytics. Je ziet via deze tool precies wie je bezoekers zijn en hoe zij zich gedragen op je website. Hoe komen ze bijvoorbeeld op je site terecht? Welke pagina wordt het meest bezocht? Zodra je jouw cijfers op orde hebt en je weet waar verbeteringen nodig zijn, kun je aan de slag.

Waarom meer websitebezoekers?

Meer bezoekers op je website is voor jou erg gunstig. Je hebt meer mogelijke klanten en daarmee meer omzet. Bovendien zijn meer mensen op de hoogte van jouw bedrijf, wat bijdraagt aan jouw naamsbekendheid en dus brand awareness. Verder hoef je zo minder andere marketingstrategieën in te zetten om klanten te werven, zoals advertenties op sociale media.

Sterke content voor meer bezoekers

Bill Gates schreef niet voor niets ooit een essay met de naam ‘Content is King’. Google houdt van relevante en goede content. De eerste stap voor sterke content is een zoekwoordonderzoek: op welke termen zoeken jouw potentiële bezoekers? Daarbij is het slim te focussen op long-tail zoekwoorden. Dit zijn zoekwoorden met meer dan drie woorden waarmee je dus erg specifiek kunt zijn over wat jij aanbiedt. Met hogere conversies als gevolg. Bovendien heb je minder concurrentie op die specifieke woorden waardoor je meer bezoekers naar je website trekt.

Nu je jouw zoekwoorden weet, kun je content gaan produceren waardoor Google jouw site hoger rankt. Bijvoorbeeld door het maken van blogs. Zorg voor langere content (minimaal 300 woorden) en blijf consistent. Maak een planning zodat je geregeld nieuwe content uploadt.

Op een rijtje gezet:

  • Doe zoekwoordonderzoek
  • Maak relevante content als blogs
  • Blijf consistent nieuwe content uploaden

De User Experience van je website

De User Experience (UX) van je bezoekers is kortgezegd hoe zij jouw website ervaren. Een belangrijk onderdeel is de laadsnelheid. Google hecht steeds meer waarde aan de snelheid van websites om de rangorde te bepalen van posities in de zoekmachine. Een supersnelle WordPress website betekent dus ook een hogere positie en meer bezoekers voor je website! Zo maak je jouw website supersnel. Gebruik bijvoorbeeld Google Pagespeed Insights, een tool die de content van een webpagina analyseert en suggesties doet om die pagina sneller te maken.

Verder valt een duidelijke navigatie onder een fijne UX. Als bezoekers weten waar ze welke informatie kunnen vinden, zullen ze langer op je website blijven hangen in plaats van naar de concurrent te gaan.

Kortgezegd:

  • Creëer een goede UX
  • Maak je website supersnel
  • Zorg voor duidelijke navigatie

De SEO voor je website verbeteren

We kunnen het niet vaak genoeg herhalen in onze blogs: SEO is de basis voor goede vindbaarheid en dus meer bezoekers naar je website. Zoekwoordonderzoek valt hier bijvoorbeeld ook onder. Met een plug-in voor WordPress, zoals de Yoast SEO plugin, kun je makkelijk een SEO-check doen. Zo moet het in niet ieder geval.

Dingen waar je op moet letten, bijvoorbeeld bij een blog, zijn:

  • Een responsive website (mobielvriendelijk)
  • Interne en externe links
  • Zoekwoorden vaak genoeg in de tekst
  • Zoekwoord in de titel en meta-beschrijving
  • Tekstlengte van minimaal 300 woorden
  • Alt-tekst met zoekwoord bij afbeeldingen

Linkbuilding strategie

Linkbuilding staat voor het verzamelen van links die vanaf andere websites naar jouw site verwijzen, bijvoorbeeld bij gastblogs. Dit kan leiden tot meer bezoekers op je website en meer autoriteit in de ogen van zoekmachines. Lees wat de do’s en don’ts zijn bij linkbuilding.

Hier alvast een paar korte tips:

  • Zorg voor actuele links
  • Zet de link midden in relevante content
  • (Ver)koop geen links
  • Wissel niet in overvloed links uit

Sociale media inzetten

Een andere manier om goed vindbaar te zijn online is door gebruik te maken van sociale media. Daar is jouw doelgroep hoogstwaarschijnlijk ook de hele dag op te vinden. Speel daar op in. Kies de juiste platformen (LinkedIn, Instagram, Facebook, etc.) en ga aan de slag met een contentplanning. Maak relevante content en plaats je posts (automatisch) op strategische momenten in. Met ons stappenplan stel je de perfecte posts op.

Een paar concrete handvatten:

  • Gebruik linkjes en knoppen
  • Publiceer content zoals blogs
  • Pas je content aan op het platform (LinkedIn is bijv. formeler en professioneler)
  • Maak je posts niet te lang
  • Zorg voor visuele content
  • Gebruik hashtags

Wij zorgen voor meer bezoekers op je site

Er komen dus aardig wat stappen bij kijken wil jij een flinke toename zien in je bezoekersaantallen. Wil jij ook meer websiteverkeer en meer omzet via je site? Neem contact op, dat werk nemen we je graag uit handen.

Mogen wij iets voor jou aanpakken?
Wij gaan graag voor je aan de slag!

Neem contact op

Mogen wij iets voor jou aanpakken?
Wij gaan graag voor je aan de slag!

Neem contact op

Gerelateerde nieuwsberichten

To top
Chat openen
Stuur ons een berichtje voor meer informatie of vragen via WhatsApp.