VSTEP is gespecialiseerd in het ontwikkelen van simulatoren voor educatie in de maritieme sector. Een ingewikkeld product, hoe presenteer je dit het beste op je website? JKC ging samen met VSTEP de uitdaging aan. Ontdek meer over de positionering en andere onderdelen bij het ontwikkelproces.
Een professionele flight simulator voor schepen
“VSTEP bestaat al meer dan twintig jaar. We produceren software en hardware voor educatie bij maritieme organisaties”, vertelt Brand Manager Tania Bozheva. Zie het als een soort professionele flight simulator, maar dan voor schepen, vult Marketing Team Lead Walid Assal aan. “De maritieme sector is ontzettend groot, met opleiding en inschakeling als een belangrijk onderdeel. VSTEP biedt de optie om te leren door simulaties.”
De website is een van de eerste contactmomenten voor klanten, legt Tania uit. “Daarom is het belangrijk dat die uitstraling goed is. We zochten naar een partij die ons daarmee kan helpen.” Na een aanbeveling kwam het bedrijf bij JKC uit. “We namen contact op met Justin en we kregen gelijk een goede indruk.”
Veel complexer dan een lippenstift
De functionaliteit van een website, zoals snelheid, is een van de belangrijkste doelen, terwijl het visuele ontwerp ook aantrekkelijk moet blijven. Tania: “We wilden een partij waarop we konden vertrouwen voor een effectieve migratie, en bij JKC verliep dat succesvol.” Verder zijn de nieuwsartikelen erg belangrijk voor VSTEP, aangezien ze zich willen positioneren als expert binnen de markt. “De structuur moet de leestijd bevorderen, want daarmee vergroot je de kans op een lead.”
De producten van VSTEP zijn erg visueel en ingewikkeld. “Het is niet te vergelijken met het verkopen van bijvoorbeeld een lippenstift, die eenvoudiger te positioneren is en gemakkelijker te begrijpen”, geeft Tania aan. “Een simulator is een complex product, met verschillende types en doelgroepen. Samen met JKC zijn we om de tafel gaan zitten om de beste positionering en presentatie te bepalen.” Een voorbeeld is het weergeven van de simulator, waarbij je over alle elementen kunt hoveren voor de naam en uitleg. “Dat is een goede manier om te laten zien wat wij doen, zonder het te complex te maken maar wel de aandacht te grijpen.”