Audio in de klas
Aan de slag met een podcast in de klas en audio voor betere taalprestaties en méér leer- en leesplezier: dat is waar Ears Up voor staat. Eigenaar Tjeerd van den Elsen vertelt hoe hij bij het concept voor Ears Up kwam: “Ik heb zelf voor de klas gestaan en heb een grote liefde voor audio. Ik zie wat audio teweeg kan brengen bij kinderen, ze leunen veel op geluid bij het leren van nieuwe woorden en het leren lezen.”
Toch is het een blinde vlek die scholen zelf vaak niet zien. Tjeerd: “Ik wil ze bewust maken van de impact van audio op de taalontwikkeling van kinderen.” Ears Up ondersteunt scholen met audio om te gaan in de klas en daar het maximale uit te halen, door middel van trainingen en workshops voor podcasts en het aanbod van audiomaterialen.
Laagdrempeliger contact
“Ik merk dat de partijen waar ik mee werk, bijvoorbeeld scholen en bibliotheken, vaak vragen waar ze mijn product kunnen vinden.” Tjeerd zette zelf de eerste stappen voor een nieuwe website, maar deze heeft hij niet afgemaakt. “Ik heb er de tijd niet voor door mijn bedrijf en ik bezit niet de juiste diepgaande technische kennis, maar ik moest er wel iets mee. Een website bekijken is voor geïnteresseerden toch laagdrempeliger dan gelijk de telefoon pakken voor de eerste vragen. Die vragen worden nu op de nieuwe website goed beantwoord.”
Audio als onderwijsmiddel
Tjeerd zocht online naar de juiste partij en zag JKC Media voorbij komen. “Ik las dat Justin al sinds zijn 13e aan het ondernemen is. Dan ben je heel gemotiveerd en toegewijd. Daarom leek JKC Media mij een fijn internetbureau om mee samen te werken.”
Een belangrijk onderdeel van de nieuwe website was een gedeelte webshop. “Zo bied ik een mobiele podcaststudio aan, de podcase, met daaraan gekoppelde scholing.” Ook heeft de website het doel mensen te laten inlezen wat er is op het gebied van podcast en educatie. “Het is een mooi middel om het onderwijs mee te verrijken.” De zichtbaarheid speelt daarin een grote rol. “Op de website zie je veel foto’s van kinderen die met plezier bezig zijn met podcasts. Dat laat al heel goed zien wat een leuk en leerzaam onderwijsmiddel audio is.”
Verrassend mooi concept
Bij de ontwikkeling van de website was de stijl al duidelijk: de kleuren en het logo werden overgenomen. “Maar daar is toch een verrassend mooi concept uitgekomen”, vertelt Tjeerd. “Ik ben heel blij met het eindresultaat. Bovendien was de samenwerking fijn: erg laagdrempelig, korte lijntjes en vlugge aanpassingen.”
"Ik zou JKC Media zeker aanraden. Sterker nog, dat heb ik ook gedaan: de verhuurder van mijn werkplek heeft ook een nieuwe webshop laten maken door JKC Media."
Tjeerd van den Elsen
Eigenaar Ears Up, Specialist Audio Educatie (Foto: Richard Driessen)