Het gebrek aan aanbod
Op zoek naar exterieur of interieur onderdelen voor je camper? Of jouw camper omtoveren tot een stoere, offroad bus? Dutchvanparts heeft alle onderdelen in de webshop. Het idee een webwinkel in camperonderdelen te beginnen begon door een eigen ontdekking in het gebrek aan aanbod, vertelt marketing manager Mirthe van de Pol. “Mijn partner begon met zijn eigen camper ombouwen, maar de juiste onderdelen waren nergens verkrijgbaar. Denk aan een reservewieldrager of een cargorek. We zijn er toen zelf mee begonnen en dat werd steeds groter en groter.”
Een webshop voor een nichemarkt
De vraag en het aanbod van camperonderdelen is een erge nichemarkt. “We opereren vooral internationaal: Europees en wereldwijd.” Dat was een van de redenen voor een nieuwe website. “We moeten onze klanten wel goed kunnen bereiken, een meertalige functie is daarom ontzettend belangrijk.”
Een andere reden was de technische staat van de oude website. “Die site was vaak uit de lucht en de laadtijd kon enorm oplopen. Omdat onze markt zo niche is willen onze klanten wel even wachten, maar een goedwerkende website is toch essentieel. E-commerce is immers de kern van ons bedrijf.” Daarom besloot Dutchvanparts met een nieuwe basis te beginnen en klopten ze bij JKC Media aan.
De verwachtingen overschreden
“We hadden na de eerste gesprekken door dat JKC Media een internetbureau is dat bij ons past. Justin luistert naar wat wij willen, maar ook naar wat we nodig hebben.” Het liefste namen Mirthe en haar partner het design van de oude website over. “Daar waren we qua looks al heel tevreden mee en kregen we ook veel complimenten over. Uiteindelijk is de website door de samenwerking toch nog mooier geworden en heeft het onze verwachtingen overschreden.”
Net zoals Dutchvanparts is JKC Media een jong bedrijf. “Dat vinden wij juist fijn”, vertelt Mirthe. “Jonge mensen zijn erg innovatief; ze denken snel en ontzettend actief mee. Daarin hebben we elkaar als bedrijven gevonden.”
Altijd klaarstaan voor klanten
De snelle reactie is een groot pluspunt in de samenwerking. “Zodra we een vraag of opmerking hadden en belden, kregen we gelijk reactie. Als Justin een keertje niet op kon nemen door een meeting, nam hij de tweede keer wel op en belde hij ons direct terug na zijn overleg. Hij stond klaar voor ons als klant.” Mirthe geeft aan dat het uit handen geven van de website spannend was. “De oude website was een beetje ons baby’tje, dus dat bij een ander neerleggen was spannend. Maar het eindresultaat is erg mooi geworden.”
"JKC Media sprong goed in op wat wij wilden, maar ook op wat wij nodig hadden"
Mirthe van de Pol
Marketing manager Dutchvanparts