CBMK: optimale klantbeleving en betaalde facturen

CBMK helpt ondernemers met het behalen en het betaald krijgen van omzet. Ze zorgen voor een tijdige betaling van facturen, stabielere geldstromen en helpen zo om bedrijfsrisico’s te verminderen. Het bedrijf zocht een partij om de website on-der handen te nemen, onder andere met een vernieuwd design.

Website bekijken

Veel meer dan een incassobureau

CBMK is vandaag de dag veel meer dan alleen een incassobureau. Incasso komt nog steeds veel voor maar is steeds minder van deze tijd, vertelt marketingspecialist bij CBMK, Johan Rombouts. “Dat komt omdat we tegenwoordig mensen met schulden niet nog meer de schulden in willen drukken als maatschappij. Duidelijk is dat iedereen wel moet krijgen waar hij recht op heeft, dus ook een ondernemer voor zijn producten of diensten.”

Door aan de voorkant en/of tijdens het acceptatieproces beter te controleren met wie je zakendoet, minimaliseer je de kans op non-betaling. Op deze manier loop je minder   risico met je bedrijf, en komt een potentiële klant niet verder in de schulden vanwege oplopende incassokosten. En daar heeft CBMK speciale kredietwaardigheidsdiensten voor opgesteld. Johan: “Zo heb je een beeld met wie je te maken hebt en op basis daarvan kun je conclusies trekken als ondernemer. Op deze manier helpen we met het verminderen van die bedrijfsrisico’s maar we zijn er ook voor de stappen erna, zoals debiteurenbeheer en incasso.”

Een design meer van deze tijd

Een website stond er al, maar de afgelopen anderhalf jaar verschoven de behoeftes, geeft Johan aan. “We hebben inmiddels meer diensten in ons portfolio, en de website mocht wel een upgrade gebruiken qua design; iets wat meer naar deze tijd.” Waar CBMK verder met de oude website tegenaan liep, waren vooral de mogelijkheden om zelf (eenvoudige) zaken aan te passen. “Met een site gebouwd in WordPress heb je net wat meer mogelijkheden wat op een later moment de effectiviteit en de kosten kan verbeteren.”

Hoe CBMK bij JKC Media is uitgekomen? “Ik heb in eerste instantie gewoon gegoogeld”, vertelt Johan over de zoektocht. “Ik wilde een bureau wat in de buurt zat, no-nonsens en gewoon to the point. Ik kwam JKC Media tegen en las goede referenties. Na een eerste gesprek was er voldoende vertrouwen en zijn we doorgegaan op de invulling van de website. Het vertrouwen zat direct goed en zo zijn we aan de slag gegaan.”

Een kritische noot

De doelen van de nieuwe website zijn onder andere een beter gebruiksgemak met het contentmanagementsysteem (CMS), het optimaliseren van de vindbaarheid en het informeren van potentiële klanten en opdrachtgevers. Johan: “De website heeft een logische structuur en is technisch goed opgebouwd. Vanuit mijn marketinggedachte kijk ik bijvoorbeeld naar het AIDA-model: de doelgroep triggeren, informeren en daarna overtuigen of aanzetten tot actie. Ik wil iedereen in welke fase van het aankoopproces zij zich ook bevinden, voorzien van het antwoord waar zij naar zoeken.”

Het eerste design vanuit JKC Media werd al goed ontvangen. “Deze was al gelijk naar wens,” geeft Johan aan. “Op wat kleine dingen na. Maar onze behoeften en wensen waren al gelijk mooi meegenomen en vertaald.” Ook de af en toe kritische noot werd gewaardeerd. “Het team van JKC Media durft ook de eigen mening te geven bij wensen die wellicht op een andere manier beter tot uiting komen. Met een goede argumentatie werd uitgelegd waarom het ook anders kan en zo beter tot zijn recht komt.”

Wat er beter kan? “Een grotere taart”

Al met al verloopt de samenwerking erg vlot. “Er is regelmatig contact, maar ook niet meer dan nodig: zaken worden snel opgepakt waardoor het contact erg prettig verloopt. Met het meedenken, ook door kritisch te blijven, zijn we erg blij. We krijgen oprechte adviezen, waar we echt wat aan hebben.” Wat er nog beter kan? “Een grotere taart”, geeft Johan lachend aan. “We zouden JKC Media zeker aanraden, sterker nog: er staan nog meer websites in de steigers.”

"JKC Media heeft onze behoeften en wensen goed vertaald in een mooi en functioneel design. Daarnaast kunnen we zelf snel anticiperen op wijzigingen of vernieuwingen."

Johan Rombouts

Marketing CBMK

To top
Chat openen
Stuur ons een berichtje voor meer informatie of vragen via WhatsApp.