AI Innovation Center

We werpen een extra blik op de nieuwe website van het AI Innovation Center, een innovatie hub op de High Tech Campus Eindhoven, dat mede opgericht is door grote huurders op de campus als NXP, Philips, ASML en Signify. Als apart onderdeel van de High Tech Campus wilde het center graag een eigen website om hun verhaal te delen.

Wat is het AI Innovation Center?

Artificial Intelligence (AI) speelt een steeds grotere rol in ons leven. Ook ondernemingen krijgen te maken met deze innoverende technologie. “80% van de bedrijven in ons ecosysteem weet dat ze met AI gaan werken komende jaren, maar weet echter niet precies wat Artificial Intelligence is of hoe ze ermee om moeten gaan”, vertelt Victor Donker, voormalig Chief of Marketing van het AI Innovation Center. “Als High Tech Campus zagen we een laagdrempelig initiatief om ondernemingen kennis te laten maken met AI. Met een fysiek center waar nu zo’n tien bedrijven gevestigd zijn en tweehonderd mensen aan verbonden zijn, die hun kennis delen over deze vernieuwende techniek.”

Een apart onderdeel binnen de campus

Het AI Innovation Center is onderdeel van de High Tech Campus maar wilde graag een eigen website. “Het center richt zich specifiek op AI, waardoor we net een andere behoefte aanvinken dan de volledige High Tech Campus dat zo’n 250 bedrijven telt. We zijn een apart ecosysteem binnen het ecosysteem van de campus.” Bovendien is het voor de organisatie belangrijk hun eigen merk neer te zetten: een eigen brandidentiteit. Een eigen website speelt daar een cruciale rol bij.

Wat is het AI Innovation Center?

Artificial Intelligence (AI) speelt een steeds grotere rol in ons leven. Ook ondernemingen krijgen te maken met deze innoverende technologie. “80% van de bedrijven in ons ecosysteem weet dat ze met AI gaan werken komende jaren, maar weet echter niet precies wat Artificial Intelligence is of hoe ze ermee om moeten gaan”, vertelt Victor Donker, voormalig Chief of Marketing van het AI Innovation Center. “Als High Tech Campus zagen we een laagdrempelig initiatief om ondernemingen kennis te laten maken met AI. Met een fysiek center waar nu zo’n tien bedrijven gevestigd zijn en tweehonderd mensen aan verbonden zijn, die hun kennis delen over deze vernieuwende techniek.”

Een apart onderdeel binnen de campus

Het AI Innovation Center is onderdeel van de High Tech Campus maar wilde graag een eigen website. “Het center richt zich specifiek op AI, waardoor we net een andere behoefte aanvinken dan de volledige High Tech Campus dat zo’n 250 bedrijven telt. We zijn een apart ecosysteem binnen het ecosysteem van de campus.” Bovendien is het voor de organisatie belangrijk hun eigen merk neer te zetten: een eigen brandidentiteit. Een eigen website speelt daar een cruciale rol bij.

Een sterk vertrouwen

“Voor de zoektocht naar een nieuwe webdeveloper hebben we rondgekeken in ons bestaande netwerk en gezocht naar een hands-on partij die precies de website kon ontwikkelen die wij wilden. Niet te complex, wel compleet”, geeft Victor aan. “Ik kende JKC al van een eerdere samenwerking en die is altijd heel positief geweest. Na een gesprek met Justin en een blik op het portfolio en het voorstel, was het vertrouwen er gelijk.”

Ondanks dat het center ook naar andere partijen keek om de opdracht uit te zetten, viel de keuze op JKC Media. “We gingen die samenwerking graag aan, omdat we wisten dat JKC precies kan doen wat wij nodig hadden. Een duidelijke en goede website die makkelijk bij te houden is.”

Persoonlijk en professioneel contact

“Het persoonlijke contact steekt er met kop en schouders bovenuit”, vertelt Victor. “De samenwerking met JKC is persoonlijk maar toch professioneel. Na elke meeting kregen we een update wat er besproken was en wat er moest gebeuren. De hobbels op de weg werden snel opgelost. Dat is een groot voordeel aan een kleinere partij voor webdevelopment zoals JKC: het schakelen gaat erg snel waardoor je binnen een paar maanden al een mooi resultaat hebt.”

Een sterk vertrouwen

“Voor de zoektocht naar een nieuwe webdeveloper hebben we rondgekeken in ons bestaande netwerk en gezocht naar een hands-on partij die precies de website kon ontwikkelen die wij wilden. Niet te complex, wel compleet.”, geeft Victor aan. “Ik kende JKC al van een eerdere samenwerking en die is altijd heel positief geweest. Na een gesprek met Justin en een blik op het portfolio en het voorstel, was het vertrouwen er gelijk.”

Ondanks dat het center ook naar andere partijen keek om de opdracht uit te zetten, viel de keuze op JKC Media. “We gingen die samenwerking graag aan, omdat we wisten dat JKC precies kan doen wat wij nodig hadden. Een duidelijke en goede website die makkelijk bij te houden is.”

Persoonlijk en professioneel contact

“Het persoonlijke contact steekt er met kop en schouders bovenuit”, vertelt Victor. “De samenwerking met JKC is persoonlijk maar toch professioneel. Na elke meeting kregen we een update wat er besproken was en wat er moest gebeuren. De hobbels op de weg werden snel opgelost. Dat is een groot voordeel aan een kleinere partij voor webdevelopment zoals JKC: het schakelen gaat erg snel waardoor je binnen een paar maanden al een mooi resultaat hebt.”

“Met JKC Media heb je de perfecte mix tussen persoonlijk en professioneel. Het contact is persoonlijk en snel en de werkwijze is professioneel gestructureerd.”

Victor Donker

Marketing Manager – AI Innovation Center (HTCE Site Management B.V.)

Victor Donker

Marketing Manager – AI Innovation Center (HTCE Site Management B.V.)

Volg ons op social media