Online identiteit, een van de meeste belangrijke aspecten van uw bedrijf. Potentiële opdrachtgevers/klanten gaan eerst natuurlijk even googelen over uw bedrijf voordat ze met u in zee gaan. Maar hoe kan u uw online identiteit van uw bedrijf verbeteren of ontwikkelen? Dat leggen wij u in dit artikel.
Social media
Social media is een van de meest gemakkelijke manieren voor uw online identiteit van uw bedrijf verbeteren. Zorg dat u goed te vinden bent! Maak een zakelijke bedrijfspagina aan op social media kanalen en post daar regelmatig berichten op. U moet dus ook goed kijken op welke kanalen u uw bedrijf zichtbaar wil maken.
Als u namelijk diensten/goederen levert aan zakelijke klanten (B2B, Business to Business) is het handiger om bijvoorbeeld op LinkedIn en Facebook actief te zijn, en als u diensten/goederen levert aan particulieren (B2C, Business to Consumer) is het handiger om bijvoorbeeld op Instagram en Facebook actief te zijn.
Dit betekend niet dat zakelijke klanten niet op instagram zitten, maar het is goed om onderzoek te doen waar de meest potentiële opdrachtgevers/klanten op actief zijn.
Kamer van Koophandel heeft recentelijk een onderzoek naar social media gebruik door ondernemers gedaan, deze is hier te bekijken –>
Naast dat dit een goed middel is om marketing te doen is het ook goed om potentiële opdrachtgevers een goede indruk van uw bedrijf te geven (en dus om uw online identiteit te verbeteren). Maar daar gaan we het in dit artikel niet over hebben ?
Website
Een website is een van de beste manieren om uw online identiteit sterk te maken. Potentiële opdrachtgevers/klanten kunnen vrijblijvend informatie over uw bedrijf vinden, diensten, contactgegevens en meer! Daarnaast is een website erg handig om potentiële opdrachtgevers/klanten in contact met u te brengen.
Want wij gaan er in de huidige situaties al vanuit dat mensen uw bedrijf kennen of ervan hebben gehoord. Maar als dat nog niet zo is is dit de ideale manier waarop potentiële opdrachtgevers/klanten u kunnen vinden. Want waar we vroeger nog een telefoonboek voor pakte, googelen wij tegenwoordig naar bedrijven. En zijn er veel meer aanbieders voor diensten te vinden, daarom moet u opvallen met uw online identiteit.
Heeft u nog geen website? JKC Media ontwikkeld professionele WordPress websites al vanaf €399 incl. BTW, onze WordPress websites pakketten zijn hier te vinden –>
Huisstijl
Naast een goede website en social media kanalen, is het natuurlijk belangrijk dat uw huisstijl tip-top in orde is. Het geeft bijvoorbeeld aan wat voor bedrijf het is, wat voor diensten het levert bijvoorbeeld. Het maakt je ook herkenbaar, als je bijvoorbeeld ergens je flyers uitdeelt en later via een Facebook advertentie zien mensen opnieuw het bedrijf met uw logo, zullen ze dit ook sneller herkennen en kan dit uw online identiteit van uw bedrijf verbeteren.
Dit geeft meestal een eerste indruk over een bedrijf, en die moet natuurlijk dan wel goed zijn!
Heeft u nog geen (professionele) huisstijl? JKC Media ontwerpt professionele huisstijlen al vanaf €199 incl. BTW, onze huisstijl ontwerpen pakketten zijn hier te vinden –>
Recensies
Recensies zijn enorm belangrijk. Meeste mensen zoeken ook als ze aanbieders vergelijken naar recensies of ervaringen van een bepaald bedrijf, zo kunnen potentiële opdrachtgevers/klanten een bevestigend gevoel krijgen om voor u te kiezen als er goede recensies over u wordt geschreven.
Daarom is het belangrijk dat u ook zelf recensies verzamelt. U kan dit op verschillende manieren doen, zoals:
- Google Bedrijfsvermelding
- Facebook Pagina
- Platformen zoals Trustpilot of Kiyoh etc.
- Eigen systeem op uw website
Google Bedrijfsvermelding
Naast dat je een Google Bedrijfsvermelding kan gebruiken om recensies mee te verzamelen, is het ook erg positief dat u hiermee goed gevonden kan worden in Google. Of u nou wel of geen website heeft, uw bedrijf is gemakkelijk te zoeken via Google. U kan ook gemakkelijk uw openingstijden, telefoonnummer en overige informatie toevoegen.
Heeft u nog geen Google Bedrijfsvermelding? Ga naar de website van Google Business en volg de stappen –>
Persoonlijke social media
Meeste ondernemers zijn ZZP’er, dus het bedrijf bestaat alleen uit uzelf. Dat betekend dat uw persoonlijke Facebook pagina, Instagram en LinkedIn in orde moeten zijn. Want potentiële opdrachtgevers/klanten zullen u ook persoonlijk googelen. Zorg dat er dus geen dingen in kunnen staan die uw potentiële opdrachtgevers/klanten kunnen afschrikken.
Conclusie online identiteit verbeteren van uw bedrijf
Kortom: Het hebben van een professionele online identiteit van uw bedrijf is belangrijk om te behalen, en kan zorgen dat potentiële opdrachtgevers/klanten sneller voor u zullen kiezen. Onderschat daarom ook niet het belang van de online identiteit verbeteren van uw bedrijf.