Home Nieuws 5 technieken om meer omzet uit uw website te halen

5 technieken om meer omzet uit uw website te halen

Marketing 18 juli 2019

5 technieken om meer omzet uit uw website te halen

18 juli 2019
Marketing
JKC Media B.V.

Tegenvallende of geen resultaten uit uw (nieuwe) website? Wilt u meer leads en omzet genereren uit uw website? Wij leggen u kort enkele technieken uit waarmee uw website meer omzet en leads kan genereren. Want een mooie nieuwe WordPress website laten maken, maar geen resultaat ervan terugzien, is natuurlijk wel erg zuur.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Uw nieuwe website bevat allerlei leuke pagina’s. Over ons, contact, nieuws, diensten. Maar hoogstwaarschijnlijk heeft u nog geen specifieke landingspagina’s (> lees meer over wat landingspagina’s zijn) gericht op bepaalde doelgroepen/zoekopdrachten. Landingspagina’s zijn uiteindelijk die pagina’s die voor klandizie moeten zorgen. Maar hoe zorgt u voor die landingspagina’s?

  1. Het begint met een SEO onderzoek (bijvoorbeeld met de Google Zoekwoordenplanner), hiermee kan u uitzoeken waarop uw potentiële klanten online zoeken en hoe uw website erop kan aanpassen door de zoekopdrachten met uw aanbod te matchen. Mocht u dit te ingewikkeld vinden kunnen wij ook altijd een onafhankelijk SEO onderzoek voor u doen voor slechts €75,- (excl. BTW). Neem hiervoor contact met ons op!
  2. Wanneer er eenmaal een selectie is van goede zoekwoorden waarop u wilt focussen kan u hiervoor indien ze afwijkend genoeg van elkaar zijn verschillende landingspagina’s voor maken. Deze pagina’s moeten informatie bevatten over uw aanbod/product en een gemakkelijke mogelijkheid bieden om contact op te nemen met uw bedrijf.
  3. Verzamel backlinks naar uw landingspagina’s van gerelateerde websites en gastartikelen op andere websites. Meer lezen over hoe u kan linkbuilden met gastbloggen?

Na dat u dit goed heeft aangepakt en uitgewerkt heeft zal u merken dat u nieuwe klanten en contactaanvragen krijgt vanuit die landingspagina’s.

 

Adverteren in de zoekmachines (SEA)

Adverteren in de zoekmachines is een veelgebruikte en snelle manier om binnen korte tijd resultaat te zien van uw website. U komt op die manier direct bovenaan in de zoekmachines en u hoeft alleen maar te betalen op het aantal clicks op uw advertentie.


Voorbeeld van betaalde advertenties in Google met de zoekopdracht ‘marketing bureau’.

In Google Ads kan u een campagne opzetten of u besteed dit uit bij een SEA specialist (Search Engine Advertising specialist). Als u hiermee niet weet wat u aan het doen bent kan u best wel snel geld verspillen of meer geld uitgeven dan u eigenlijk wilt.

 

Webteksten schrijven

Goede webteksten schrijven is ook iets wat belangrijk is voor uw website. U moet proberen de pijn/behoefte aan te voelen bij uw bezoeker (uw potentiële klant dus) en daarvoor het juiste aanbod maken (meestal met uw product/dienst). Daarnaast kan u in goede webteksten op een natuurlijke manier ook bepaalde zoektermen verwerken zodat uw website extra goed gevonden kan worden in de zoekmachines.

Zo zijn er ook nog steeds heel veel websites die beginnen met ‘welkom bij de website van..’. Dit is een slecht voorbeeld van hoe u uw bezoekers kan aanspreken. Als u bijvoorbeeld een administratiekantoor heeft en uw website begint met een titel ‘welkom bij…’ zou u er bijvoorbeeld van kunnen maken: ‘Uw administratie snel & gemakkelijk uitbesteden? ..’. Op die manier kan u ook nog eens goed targetten voor het zoekwoord ‘administratie uitbesteden’. 2-in-1 dus!

 

Website optimalisatie

Eerder hebben wij al diverse artikelen gepubliceerd over het optimaliseren en/of verbeteren van uw website, zoals:

– Een handleiding om goede landingspagina’s te maken;
– Uitleg over een linkbuilding strategie met gastbloggen;
– En een korte samenvatting hoe uw website perfect wordt.

Wij raden in ieder geval aan dat uw website snel is, relevant is, goed ontworpen en autoriteit uitstraalt. Dit is niet alleen goed voor de zoekmachines maar ook voor de bezoekers die ook op de website zelf komen.

 

Conversie optimalisatie

Conversie is ook belangrijk voor uw website. U wilt uiteraard dat zoveel mogelijk van uw website bezoekers converteren naar echte klanten. Dit kan u verbeteren door bijvoorbeeld de volgende zaken toe te passen:

  • Social proof: Laat recensies van voorgaande klanten zien op uw website;
  • Contactformulieren: Geef bezoekers de mogelijkheid om gegevens achter te laten voor een offerte of vrijblijvende informatie o.i.d.;
  • Gestructureerde indeling op uw website en zeker op uw landingspagina’s.

 

Conclusie

Als u uw website goed optimaliseert (of laat optimaliseren) op SEO (en eventueel SEA voor resultaten op korte termijn) en goed let op uw website en de content is het een kwestie van tijd voordat er meer offerte aanvragen en bestellingen binnen komen op uw website. Mochten er nog vragen zijn naar aanleiding van dit artikel of u wilt hulp ontvangen op het gebied van SEO neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op!

Mogen wij iets voor jou aanpakken?
Wij gaan graag voor je aan de slag!

Neem contact op
To top
Chat openen
Stuur ons een berichtje voor meer informatie of vragen via WhatsApp.